Lucia-helg

Fille fyllde ju 18 i Torsdags, så i Fredags blev det utgång i Malmö. Mötte upp Fille, Lovisa, Linn och becca utanför Hipp och den blev det dans till kl 3.
Alla tågen till Lund var inställda så jag fick snällt väcka pappa och fråga omjag skulle ta en taxi, men det fick jag allt inte utan istället körde pappa för att hämtade mig.

Igår sen var jag sjukligt trött när mamma väckte mit vid 9 för att åka till stallet och julpyta. När pappa och Cilla satte upp granris, passade Ebba hunden och mamma fixade fika. Jag höll mig inne i sadelkammaren och putsade allt jag kunde putsa.
Därefter var det genrep till luciashowen på LCR och jag fick träffa Sanna och Emma, det var väldigt länge sen sist.
Kvällen ägnades åt att vila ut ordentligt och jag somnade såklart på soffan.

Mamma sätter på tvn i morse och får syn på en tecknad örn som flycker över vattet, sen byter hon kanal. Jag tänker, men shiit det var ju Spirit och säger "Hallå slå tillbaka". Det blev till att kolla på filmen och sen åka upp till LCR för att hjälpa barnen att knoppa deras hästar.

Luchashowen var däremot dålig, där var inga roliga nummer och så var där en riddarkadrilj som var så dryg att alla i publiken bara satt och pratade med varandra. Efter det skulle sen LARS visa en kul film som man inte ens såg och publiken började försvinna.. Äsch, showen var inte på topp med andra ord.

Ikväll har jag kollat på Im a legend. Den är bara fantastiskt, finns nog inte en film till som man får sån känsla av när man ser den.. underbart!!

Nä, nu blir det att lägga sig i en renbäddad säng och vänta på att pappa ska väcka mig så jag kan ta bussen kvart över 5 imon bitti.

Puss puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0