Gud vad kallt det är

Mådde inte så bra i morse så fick stanna hemma från skolan, låg i soffan och kollade på film och drack te hela dagen, rätt mysigt faktiskt.

Sen ringde pappa och sa att det var lite bråttom (Hur stavas bråttom egentingen? Med å eller o?) äsch, det var lite ont om tid att fixa Bobby för Nina-träningen så jag fick ta mig dit själv eftersom han skulle hämta bilen som var på lagning. Såklart hade han cykelnyckeln så jag fick allt gå till stallet i storm, gud vad kallt. Frös så jag nästan fick skricka för att peppa mig själv att fortsätta vandringen. sen när jag är nästan framme ringer pappa och säger att han har hämtat bilen och är på väg till stallet så jag kan stanna hemma så tar han mig på vägen, får man bli arg nu?

Famme i stallet har Cilla tagit in Bobby men kylan har övertagit händerna så jag kunde inte hålla i en borste, så jag satte mig i stallgången och försökte mjuka upp dem. Då ringer Amelie och berättar att Ninas man har varit med i en trafikolycka och att Nina måste åka med honom till sjukhuset så träningen blir inställd. Hoppas det är okey med honom!

Stallet blev klart och hemma började jag baka pepparkakor som faktiskt blev riktigt lyckade, känner mig som en liten husmor...

Innan House började på tvn kvällsfodrade jag i stallet och nu blir det till att dejta kudden och mitt underbara duntäcke.

Sleep tight.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0