Helg igen

Jag vet inte varför jag har blivit så dålig på att blogga. Det var helg sist jag skrev, men men..

Veckan har iaf varit toppen. Blev av med gipset i onsdags och doktorn sa att jag var så gott sin hel igen.
På kvällen var jag och mamma med Jane i Staffanstorp och lyssnade på Terry Evans, helt fantastiskt man måste jag säga!

I Torsdags red jag Blues för Olof eftersom Bosse är i Sthml. Att han ska vara borta jämt.

Igår på Christinas Lektion skulle vi klippa Electra och Blues vilket gick si-sådär. De brukar vara världens snällaste att klippa, men ingen av dem vill ha klippta ben. Vilket slutade med att elektra fick stå och ha lite ont i mulen ett tag och Blues fick halvklippta ben.
Under lunchen fick vi reda på hur det hade gått för Peter Eriksson som olyckligtvis blivit sparkad i huvudet av en 12årig valack igår och fått åka in akut till sjukhuset. Han Hade tårr sy hagan, tappat 2-4 tänder på överkäken, även massa sprickor i överkäken, brutit näsan och fått en riktig smäll på vänster öga, men inga allvarliga skader mer än en blåtira.
Birgitta hade träffat honom precis innan hon kom och pratade mig mig, Melinda och Jessica och hon sa det att han var otroligt pigg med takne på att det hände i Torsdags.
På ridningen red jag Blues idag igen, vi hoppade och jag kan väl inte säga att hon hade en bra dag. Hon hade kommit på att jag inte hade kraft i mitt vänsterben och drev med mig fruktansvärt. Jag blev så frustrerad att när Hanna sa att jag skulle trycka till hårt med vänsterskänkeln (vilket är den som inte fungerar) så kom tårarna. Inte för att jag blev ledsen precis men bara för jag inte visste vad jag skille göra. Hanna blev sur på mig för jag inte kunde skänkla och jag bad henne hoppa upp och känna själv hur det kändes. Hon gjorde det och när hon sen hoppade av sa hon att hon förstod min frustration, för hon hade fått smälla till hårt några gånger på vänster sida.
Jag fick hoppa upp och igen och ha en 10 min privatlektion medan nästa grupp värmde upp. Nu gick det bättre och såfort Blues inte lyssnade på mig jagade Hanna på henne från marken istället. Toppen.

Kvällen igår ägnades åt Idol och ett inspelat avsnitt av Grey's Anatomy i pauserna med clementiner och Marabou vinter vit. underbart!


Lite bilder från förra Torsdagen och veckan som gått:

Torsdag 18/11
Annika och Candide på hoppträning för Ankan.  Flitiga flickor på EM-stalltjänst  Melinda hjälper duktigt till på stalltjänsten fast det inte är hennes uppgift.  Min skjuts hem

Fredag 19/11
Morgon med snö utanför fönstret  Jazzi i pappas säng (med mamma sovandes bredvid)  På Nova med mamma  200 dagars fest: Förfest hos Frida innan Bar á Bar.   Förfest hos Frida    Snygging, haha

Tisdag 23/11
Ny mobil

Onsdag 24/11
Terry Evans

Torsdag 25/11
Underbart!  Linn och Electra  Johanna och Candide  Sofia och Gulliano    Gruppen + Linn som använde kameran och Jessica som inte ville vara med  Efter passet fick Bluesan bada, sötaste hästen!  Min kära vän Lovisa berättar att hon har 8 tröjor på sig.  De har fått världens sötaste häst på LCR!! 

Fredag 26/11
Världens sötaste Blues klipptes av mig, Sofia och Aline. (Christina inspekterar)  <3 Fredagsmys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0