Länge sen jag skrev.. nu kommer allt på en gång :)

Det var ju varit tävligar på Skolan hela helgen så har spenderat mina dagar där och har inte hunnit skriva i bloggen.

I fredags stod jag i insläppet från kl.8 till ca kl.18, lite jobbigt för min friska fot att stå upp så länge, men vad gör man inte för hästarna och den fina KL-tröjan man fick på köpet. Blev hämtad av pappa och tänkte skönt nu blir det en lugt kväll, men inte. Fixade mig och pappa körde mit tillbaka för att gå på Pubkväll i restaurangen med Sofia, Louise och Jessica. Vi drack husets vin men begav oss till internatet såfort flaskan var tom.
Nu planerades skräckfilm men Louise satte sig i köket och kollade på Paradise Hotel, sånt trams.

Sov iaf på soffan den natten och blev hämtad av pappa vid halv 8 på morgonen. Hem till mig älskade säng och sov en stund, sedan upp igen och till flyinge och fortsatte som funktionär i insläppet. Mamma och pappa kom ut för att kolla lite.

Satte mig hos Jessica och Elsa när Showklassen skulle börja och dit kom även päronen. Guud vad den lilla gula ponnyn var snabb och duktig såklart. Och ungen som red, grymt cool!!

Vi hämtade kinamat inne i lund och sen gick bilen till Veberöd och Helgagården där Therese hungrigt väntade på mig. Vi åt, smiknade till henne och sen tog jag säkert 7 miljoner bilder på henne. Anledningen var att hennes vänner har klagat på att hennes profilbilder är så tråkiga, så det fick vi ju fixa!

Dagen därpå löslongerade jag sötaste Saga i korallen och sen kom pappa och hämtade mig och kärde mig än en gång till Flyinge. Ingen funktionärspost idag men läktarplats fick det bli, väldigt trevligt.

1,50 hoppningens topp resultat:


Efter tävligarnas slut stack jag och Sofia till hennes stall. Hon skulle träna på täckta och eftersom jag skulle slippa krycka mig hela vägen dit fick jag sitta på hästen. Tog ett tag innan jag lyckades komma upp men upp kom jag och upp kom jag igen på täckta efter Sofia hade ridit och vi skulle hem igen.

Tillbaka till internatat och skulle precis börja plugga till NP i svenska B när pappa ringer och säger att han hämtar mig nu.. Shiiit vad ska vi göra var det första som ploppade upp i skallen, men fick honom att duscha innan han kom så på 1h skrev vi 2 sjukt grymma PM som Louise sedan lottade vilket vem skulle ha. Jag fick kommunikationsfel mellan unga och vuxna, gryymt!! Gud vad bra vi är!


Film på det vinnande laget i Pro & Future Cup Showklass.


Vinnarna var Emelie Grönberg på Ubi, Stephanie Holmén på Valentino och Fredrik Jönsson på Cuba Libre


Take care.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0