Snöstorm

Inte riktigt snöstorm men tillräckligt för att bussarna inte skulle gå och skolan bel inställd. Rättare sagt var det bussarna från Flyinge som inte gick, jag tog mig till skolan med stadsbussen och satt på skolan länge länge innan jag insåg att det var ovanligt tomt. Samtidigt som jag gick ut från skolan och började vandringen till Astra (där mamma och pappa jobbar) så smsade jag till Maria och frågade vad som stod på. Fick då reda på att skolan var inställd, trevligt att man fick veta det innan man begav sig ut i det förfärliga vädret.

Satt en timme på äronens "arbetsrum" för att åka med pappa hem på lunchen, innan jag kom in i den varma lägenheten hjälpte jag pappa att ta in hästarna för hovslagaren skulle komma.

Väl hemma aggerade jag husmor. Jag städade, bakade riktigt god Saffranskaka, gjorde te och kokade kaffe tills päronen kom hem.
Vi åkte till stallet för att fota lite när jag red barbacka men det var alldeles för kallt så det lyckades bara bli ett foto.
Åkte till LCR för att uppdatera vem som blivit årets lucia, vilket blev SARA HAMMARLUND.
Sen blev et att jag och pappa lagade mat medan Mamma dummade sig med grannen, hehe.

Vi kollade på Flickvänner från förr under maten, därefter blev det kvällsfodring av hästarna.


Kunde ju faktiskt ha varit en mycket bättre bild, med finare min på mig
och gladare häst men ibland lyckas man inte riktigt, ser mysigt ut iaf.


Bobby "säger" godnatt innan dörrarna till stallet stängs.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0