YEAAAY

VEM HAR KOMMIT PÅ ATT MAN INTE SKA RIDA MED BRUTNA BEN ??


Att ta sig upp på den jättelilla Bobby var ett helt företag, men efter ca 15min var jag uppe. Pappa höll mig i lina om det skulle hoppa fram läskig spöken eller liknande.
Väl nere på Torns red jag först lite i lina men sen fick jag säga åt pappa att släppa mig. Det verkade ta emot, men lös blev jag iaf och pappa filmade lite när jag red.


Måste berätta att förut har jag ju sagt att mitt bem ha försvunnit, nu har jag mer information som säger att min rumpa snart är borta den med, för HERREGUD vad ont det gjorde i sittbenen av att sitta i sadeln. Kände hur de försökte borra sig genom den muskellösa rumpan.

Verkligen duktig Bobby som försökte förstå vad jag menade fast jag typ bara satt och skumpade runt. Inte kunde jag hålla om med skänkeln, föra en tydlig höger-galoppskänkel eller korta tyglarna och rida i normalt temo under ritten, men han försökte och försökte.
Att han är så snäll.

Haha, hade det varit Swip hade han typ dött.

Att rida med brutna ben är väl inte så hemskt men verkligen en utmaning!

Här är iaf filmen pappa filmade: (massa undertempo, men ändå)

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Hihi du är den första jag vet som ridit med ett brutet ben!!!!!!!!!!! :P

2010-11-04 @ 20:52:27
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Amanda

Myyysigt :)

2010-11-13 @ 17:55:21
URL: http://mundi.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej, råkade hamna på din blogg och tittade på detta videoklipp. Måste säga att din häst inte ser helt ren ut? Han är synbart ofräsch särskilt i början av klippet! Vet inte om du har lagt märke till detta, men det kanske är värt att kolla upp...

2010-12-11 @ 22:44:18
Postat av: Rebecca

Hej Lisa! Jag vet inte om du läser detta men tack för att du säger det, dock är han redan uppkollad och det finns inget fel.. Jag har också tyckt det varit konstigt, men när han inte har någon bjudning så hänger han sig i bettet och glömmer takten med de långa benen. Det var väldigt svårt att rida med brutet ben, haha och Bobby tyckte det var väldigt svårt att förstå mig. Men tack iaf!!

2010-12-12 @ 22:55:53
URL: http://rebeccalandgren.blogg.se/
Postat av: Lisa

Okej vad skönt att du har fått det uppkollat :) Vet av egen erfarenhet att man kan bli lite "hemmablind" också och inte se sånna där saker, men bra att det har fixat sig!

2010-12-17 @ 00:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0