Biten!

Huren med Josefin gick super förutom att Bilting sprang ifrån sin sko. Dre halva Drömmen och sen tillbaka samma väg för att kunna galoppera lite.

När jag kom hem gick en liten liten kattunge vid hagen. Jag snängde mig av Bilting och gav henne till pappa och sen började kattjakten.
Gick upp till stallet och hämtade lite kattmat, sedan letade jag vidare. Efter en lång lång stund hittade jag den och lyckades tränga in den i ett hörn så jag kunde fånga den men den bet sig fast i mitt finger. så jag fick seriöst slita bort den. Tog den upp till stallet och sattde den i en kattbur, sen åkte jag och pappa hem.
Mamma ringde telefonjouren som sa att jag skulle till akuten, så mamma fick köra mig dit för ovanlighetens skull.
Fick antibiotika och ska dit imorgon igen, kul att ha nått att göra på sen lediga dag, eller inte!

Kom hem, åt potatismos och köttbullar och sen upp till stallet för att visa mamma den lilla kraken, gud vad söt den är asså.

Bild på den lilla när pappa håller den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0