Färs och Frosta Ryttartalang

Uttagningen i Flyinge började med uppvärning i Crafoord Plockade ihop honom långsamt, låångsam för att försöka lura honom lite. Det fungerade och han lyssnade fruktansvärt bra på mig trots att han var lite stark. Klockan blev sex och det var dags att förslytta sig till stora ridhuset när det dass massa folk och kollade. Nervositeten hade släppt, men när jag kom in i stora kom den tillbaka, oj oj. Jag bestämde mig för att tro på mig själv och visa det bästa av mig och min lilla pålle.

Vi fick presentera hästen, hur gammal den va och vem den var efter och sedan fick vi rida fritt ca tio minuter. Sen samlades vi igen och vi skulle göra skänkelvikningar på diagonalen alla tillsammans. Därefter gjorde de med de lite äldre hästarna öppna på kvartslinjen medan vi med de unga gjorde skänkelvikningar. Den första på kvartlinjen var väl inte så lyckad utan Bobby började gå i passage. Susanne Gielen och Mette bara skrattade åt mig, lite kul ändå.
Efter det skulle vi göra först övergångar galopp - trav - galopp och sedan galopp - skritt - galopp. Trav övergångarna gick toppen men skrittövergångarna var lite svåra men lyckades med en del.
 
Susanne och Mette tyckte det räckte för mig sen och jag fick trava av. Vi samlades igen och de tackade oss för visat intresse och lycka till i framtiden. Resultaten får vi ju inte idag utan de ska övervga och diskutera fram, men jag koppas ju på det bästa såklart. Även om det inte blir jag är jag så nöjd att jag knappt kan sitta still på stolen. Pappa filmade så jag ka se om jag lyckas lägga upp en liten film, men kan inte lova något.

TACK Johanna för att du följde med som mitt moraliska stöd! Kärlek till dig <3


Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0