Tisdag

Ridningen gick skit rent ut sagt. Bobby är ju fin och så, men fy jävlar vad stark han är.  Red ner till torns för att galoppera på spåret vilket inte gick då han stack och bockade massa. Lyckades iaf att nästan galoppera bra sista 200m, sen gick jag in i ridhuset. Tränade mycker galopp och övergångar, lyssnade fint men fortfarande alldeles(hur det nu stavas) för stark, vet inte vad jag ska göra riktigt. För när han är så stark hela tiden blir det ju sjukt svårt att bryta av utan att dra så man blir blå, nä men nästan så hemskt är det.

Svettig häst och hyffsat nöjd med passet red jag hem och fixade, sen åkte jag och pappa för att hämta spån. när vi kom hem var det mat och då, helt plötsligt från ingenstans ringer min tele, konstigt va? Ja faktiskt, för det är Aline som ringer. Undra varför hon ringer mig. Jag svarar och hon börjar snacka om att jag har kommit med till uttagningen av Färs och Frosta Ryttartalanger och ska provrida på torsdag kl 18, herregud VAD ROLIGT!!

Aline hade räddat min tråkiga dag, men den förändrades snabbt igen av bråk med mamma och sen massa plugg.
Nu pallade jag inte plugga med så nu ligger jag här med en katt lindad runt halsen, rätt skönt fakriskt, men han har typ ticks. Helt plötligt börjar svansen darra och slutar sen igen och iböamd är det tassarna.. mycket märkligt.

Aja, nervös som jag är ska jag nog försöka sova nu när katten gör det så jag lyckas få en blund någon gång under natten.


Inte världens bästa bild, men iaf jag och gansterhästen för länge sen.



Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0