Kiropraktik

Blev ingen massage för bobby, pappa hade glömt att han inte kunde masseras när han hade vlivit vaccinerad tre dagar innan.
Skulle i alla fall åka iväg med Bilting, men hon vägrade gå in i transporten, men efter 45min luckades den lite mer envisa Rebecca Landgren få in henne och vi åkte iväg. Stressad var jag och skyndade på pappa att köra fortare, vilket inte lönade sig då kiropraktorn var sen och vi fick vänta en hel timme på honom.

Väldigt trevligt att ha sällskap av Isabella som jag utan anledning dampade loss på för några dagar sen, men hon påstod att det inte var någon fara så jag blev glad.

Blev väldigt faschinerad av kiropraktorn. Tänk att komma in i ett stall där tio hästar väntar för att få hjälp av honom. Han har aldrig någonsin sett någon av dem förut och går fram och känner lite och sedan trycker till. Hästen reagerar, men sänker sedan huvudet och börjar belåtet tugga. Jag tror att det tog max 10 minuter per häst. Nu ver jag att han är utbildad och har tränat mycket på ett antan, säkert hundratals hästar, men att det kan gå så fort för en häst man inte ens visst fanns. Verkligen coolt måste jag säga!

Bilting hade "obalands" i tre kotor på vänster sida av länden och en i nacken. Riktigt skönt att han hittade något, får bara hoppas på att det är problemet till att hon slutat tölta, men det går jag inte reda på förän om några dagar. Hon ska vila helt nu i två dagar och sedan skrittas i två, sen är det bara att köra på igen.

Härligt att jag kunde lätta på mitt tunga hjärta i mitt förra inlägg, för eftermiddagen och kvällen har varit fantastisk. Åkte med mamma till Flädie för att hämta min KL väst och Bobbys nys träns, råkade köpa en Pikeur mössa och ett KL pannband till mig nu när det
börjar bli lite kallt ute.



Yours truly.  Rebecca Landgren*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0