Valdagen

Jag varit och röstat för första gången i hela mitt liv, men absolut inte sista. När jag kom fram för att lämna mina pappersfyllda kuvert så sa han som tog emot dem innan han ens kollat i sina papper: Jaha, en förstagångsväljare ser jag.. Såg jag ut som en nybörjare ? Äsch, han hade ju rätt. Han berättade för mig att jag var den näst yngsta väljaren i hans papper än så länge, spännande.

Efter att jag hade röstat åkte jag med mamma och pappa en snabb sväng till nova för att handla färdigt paketerna till min älskade bror som fyller år idag, blev två fina "t-shirtar" och även två koftor och två halsband till mig, nice!
Blev riktigt god smörgåstårta att äta, jag som inte brukar gilla det.


Äsch, detta är min första blogginlägg någonsin så jag är inte så bra på det precis. Men vi gör så att jag berättar att efter "kalaset" åkte vi till plantskolan för att jobba lite och sedan hem och satte på Avatar som jag lånade av brossan. Den slutade lagom till Valvakan så här har jag suttit nu hela kvällen spänd och förväntasfull för vem som skulle vinna, men det blev helt ärligt en besvikelse när alliansen tog över procenten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0