Friday

Hopp då var det fredag igen.. Vaknade i en varm och skön säng, tog telefonen för att kolla vad klockan var... FEM??? vafan vaknar jag nu för..?
passade på at kolla min andra mobil där jag hade somnat ifrån ett sms jag höll på att skriva igår kväll så jag passade på att svara på det och hoppades på att inte väcka min fina Louise som smset var till.
Lyckades somna om och vaknade till klockan som ringde 7.26 (fråga inte om varför just 26, haha) och fortsatte smsa med Louise som hade svarat mig.. Hon klagade på att hennes skor var leriga trots att hennes yard inte är lerig...hmm vad kan det bero på... jo det ska jag berätta!!
Igår åkte Jag och Louise på lunchen till Anna för att hälsa på och prata lite. Vi hade bara tid att stalla väldigt liten stund för det tog Louise en timme att köra från hennes yard, till min och till Anna så vi var tvunga att åka i tid för att hinna tillbaka till hennes yard kl 4..
Amy hade lagat spaghetti och köttfärssås som hon bjöd på och när klockan var halv 4 fick vi springa till bilden.. OJOJ!!
Lou kom på världens idé så hon ringde till tom och sa.. Rebecca hjälper mig arr jobba så följer jag med henne till dig sen så hjälper jag henne... alltså kommer jag och jobbar GRATIS för dig en timme, haha! Tom kunde inte annat än att gå med på det.. Min yard är lerig därav hennes leriga skor, hehe!

Det regnade idag och Sophie rider aldrig när der regnar så jag fick ta alla mina söta unghästar själv idag.. Lori och Pearl fick gå på en hack var, sen red jag Denny(inte unghäst) även honom på en hack och till sist Longerade jag Raz innan Emily kom för att hjälpa mig att leda honom när jag satt på honom.. Vi longerade för första gången med mig på ryggen idag, sååå duktig han är!!!

På eftermiddagen målade vi stallet... här skrubbar vi inte väggarna som hemma utan vi målar över bajset så blir det fint, haha!
Gjorde eftermiddagsstalltjänsten och slutade jobbet. Emily skulle vara ledig imorgon men fick tydligen jobba ändå, hon hade redan planerat sin fredagskväll men planerna höll.. hon åkte hem för att klubba med sina vänner men hon kommer och jobbar imorgon ändå, duktigt!
Jag fick hennes jobb för kvällen var att sitta barnvakt åt Harry och Hugo så det jobbet fick jag så nu sitter jag här inne i huset och kollar på tv med en varm hund bredvid mig.

Min älskade Louise ligger på sjukhuset, har inte lyckats få ur henne vad som har hänt, men sist jag hörde från henne väntade hon på röntgen... ååååh, är så sjukt orolig vill veta vad som har hänt!! Min fina :( <33

Take care bästa!! xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0