Kanske tillbaka levande...

För att berätta lite kort om vad som hänt den senaste veckan, så är det såhär att jag och Sofia som jobbade hos Anna rymde. Vi packade våra väster och stack på vår lediga dag. Det var egenligen meningen att vi skulle åka till London för en trevlig shoppingdag med praktikanden Isabelle , men så blev det inte.
Vi började med att gå hem till Matthew som visade sig inte vara hemma men hans snälla mamma som vi aldrig träffat förut släppte in oss och bjöd på te. Hon körde oss sedan till stationen i Staplehust där tåget med mig, Sofia och alla våra miljoner väskor stack iväg not London. Vi hoppade av på Charing Cross där vi tog Underground till Golders Green där Anne hämtade upp oss. Jag lovar hon gjorde den godaste mackan ever. Det var bara ost och tomat på den men gud så gott.
Jag och sofia spenderade sedan vår sista natt tillsammans på enn supermysigt B & B. Vi slitade aldrig gråta när vi tänkte på att vi skulkle skiljas år så det slutade med att vi kurade ner oss i samma säng.
Dagen efter var lugn till en början men sen började allvaret. Sofia tog bussen mot Victoria medans jag tog Underground till Liverpool street. Där tog jag sedan tåget till Norwich och blev uppmött av en kille och hans flickvän, med de tog jag sedan tåget till Cromer där Chris (pappan i familjen) hämtade oss i den mest fancy bilen jag åkt... en stor vit bil med tonade rutor och 6 säten. De fällde säten och massa sånt med hjälp av knappar.
Framme på gården träffade jag Sam (frun) och alla resterande barnen som var 4 pojkar till (och han jag åkte tåg med) och en nyfödd liten Sophia. De visade mig till lägenheten jag skulle bo.. oj så fin! Två norrlänningar bodde där just nu men en skulle flytta.

Första arbetsdagen började med att hästarna fodrades och jag fotrsatte fylla hönät. därefter gick vi ner till alla 10 hundarna för att mata dem, därefter skulle de ut på prommenad.. ojoj inte lätt att gå ut och gå med 10 hundar kan jag berätta. När hundarna var klara började jag damma huset, dammsuga och till sist skura golvet. Sen, äntligen, fick jag rida.. dock en liten vit ponny men det var iaf nått att rida.
Med gråten i halsen hela dagen ringde jag till Anne och sa att det inte var ett jobb för mig.. jag vill inte städa Bossens hus.. Hon fixade nytt jobb till mig direkt och dagen efter hade jag seriösa samtal med Sam som ville att jag skulle mocka klart boxarna och sen åka iväg för jag hade ödslat hennes tid.
Jag gjorde som hon sa och tog bussen där ifrån vid 12, därefter tåget från Norwich till Liverpool street, sen underground därifrån till Embankment där det tog 2min att gå upp till Charing Cross tågstation där jag tog tåget till Tunbridge Wells.
Äntligen upp hämtad av en sjukt trevlig Tom Crisp med brutet ben åkte vi för att köpa fish and chips, medans vi väntade gick vi in på baren. Han sa, jag köpte mat till dig så då går du köpa en drink till mig vilket jag gjorde.. Väl på gården åt vi, han är rätt kul!! Idag har jag fått titta mycket, men jag har även fått mocka, sopa, mocka hagar, ta ut hästar och i eftermiddag ska jag få rida lektion för Tom. Får se hur det går..

Ikväll ska jag dra med mig en tjej som oxå är här på test toll Oak and Ivy, så jag kan få träffa mina vänner :D yeay!!! Take Care Xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0