13/9

13/9 Vi missade färjan med 20 minuter såklart.  Vi fick parkera och vänta på att förhoppningsvis komma med på nästa färja som egentligen är fullbokad. Hästarna fick vatten och fyllda hönät. Sen gick Anna, jag och Fraser och la oss för att få några timmars sömn. Klockan var då 04.00 och nästa färja skulle gå kl 07.30.  Den hoppades vi verkligen att vi fick plats på annars hade vi bokad plats på den som avgick 14.10.  Haha, för en gångs skull var mina fötter riktigt varma när jag gick och la mig, märklig med tanke på att jag hade frusit hela resan. Vi kom på färjan och fick en underbar frukost med ägg och bacon. Gud vad det gungar!!!

12/9

12/9 Anna var grymt snäll mot mig idag och gav mig sovmorgon! Inte bara en timme utan tills jag vaknade av mig själv. Skönt!  Vaknade dock av att Amy och Charlotte bråkade om trosor, Amy hade tydligen tagit Charlotts, haha! Tog tid på mig när jag åt frukost ned Sofia som också vaknat av bråket. Klockan blev 9 och eftersom veterinären och massören skulle komma fick vi hämta in Matrix och Bentley. Stackars gråa LILLA (över 1,80m) frös massa av regn och blåst så jag torkade, borstade, satte på ett mysigt täcke och satte honom i skritten.  Theresa som jobbar på måndagar när vi andra vanligtvis är lediga, utom idag när jag jobbade, kom samtidigt som veterinären. James och Jante kom in och eftersom James skulle med till Irland fick mitt jobb bli att bada honom.  Matrix blev laserbehandlad i en sena, Roxy blev ultraljudad (utan lyckat resultat), de andra vet jag inte specifikt, mer än att vi travade upp de som skulle på tävling så de var okey.  Sofia red en hack på Felix och sen red vi en tillsammans. Jag på James och hon på Putte med Molly som handhäst. Därefter följde en lång lunch och till slut lite stallarbete.  Gick in, packade det sista, duschade , pratade med mamma och pappa och sen blev det lite stressigt att lasta hästarna och komma iväg. Anna hade sagt att vi skulle börja lasta 7, men helt plötsligt ville hon att vi skulle åka kvart i 7.  Fick hänga upp Mollys hönät på vägen och åt köttgryta med potatis som anna hade lagat. Vi körde och körde, väntade och väntade på avfart 21. För att hämta upp Fraser, en tredagars groom som ska hjälpa oss lite.  Vi lyckades ta avfarten, men vi lyckades även svänga på fel håll och kom ut på en ny motorväg, attans!! När vi äntligen kommit tillbaka och hittat Fraser gick jag upp och la mig i sängen, blev lite åksjuk av att ligga där men somnade trots det väldigt gott. Lyckades sova ungefär en timme, skönt.  Hoppade bak och kollade hästarna för fjärde gången OCH GICK PÅ TOA!! Snart är vi framme i Hollyhead där vi ska ta färjan kl 02.45, men tack vare att vi inte hittade Fraser så kommer vi missa den med typ 15minuter. Nästa går 14.10... Sjukt stötigt, nu måste vi hitta ett stall att sätta hästarna i. Resten av resan får jag fortsätta skriva imorgon.  Take care! XO

11/9 flytten till England

11/9 Idag bar det av med tåget mot Köpenhamn kl 6 i morse, för att sedan ta flyget till London Gatwick med avgång 8.40 Väl framme i England hoppade jag på första tåget mot Redhill, där jag bytte till det mot Tonbridge. På vägen dit, i Godstone, stod vi still hur länge som helst bara för det var en man på tåget utan biljett som inte  ville hoppa av tåget.   Äntligen framme i Tonbridge fick jag vänta på sista tåget riktigt länge. Det hoppade jag av i Etchingham, där jag fick ställa mig och vänta på min personliga taxi, bästa Louise!!  Jag kom "hem" typ halv två (engelsk tid) och åt då lunch med Sofia, blev någon konstig kycklingsoppa. Tog på ridkläder och stack ut i stallet där Ali väntade på mig för att visa mig var allt i lastbilen skulle stå och packas, för imorgon åker jag, Anna och Poppy med Putte, Felix, Molly och James till Irland för tävling.  Arbetsdagen slutade med att jag blev kär i en otroligt söt men fet svart ponny som heter Dolly.  En mindre god mat väntade mig och Sofia, därefter SKULLE vi kolla på film men efter att vi sett eftertexten två gånger gav vi upp, tydligen var våra diskussioner mer intressanta än filmen.  Har börjat packa upp mina väskor så att jag kan packa om igen, haha!!  Sleep tight! XO