Veckan som gått

Idag gjorde jag klar eftermiddagsfodringen så fort jag kunde, sprang in och drog på mina jeans och började vandringen mot affären.. På vägen dit i mörkret kom jag och tänka på en sak jag inte berättat. Sist jag var och handlade, på vägen hem mötte jag en militärklädd man med hatt.. kanske mer jägarklädd. Han satt på ett vitt långhårigt Arabiskt fullblod, eller den var inte så jättevit av massa smuts men det var en väldigt mysig upplevelse att möta dem sådär helt plötsligt, undrar hur långt han hade ridit..

Tisdag: Alicia skulle ha hopplektion för Tom och Tom "bjöd med mig". Jag fick hoppa lataste Denny vilket resulterade att jag var så trött och svettig jag kunde bli. Hoppningen gick sådär bra, lite svårt att hoppa ordentligt när det inte vinns någon framåtbjudning. Vi slutade på 1,20m så jag var ändå nöjd.
Raz var grymt duktig, longerade och hoppade upp för att v'nta på Emily som inte kom.. tillslut orkade jag inte vänta mer och försökte få hästen att gå lite. Vi lyckades skritta och trava i båda varven och även skritta äver lite bommar, duktig Raz!!
När jag kom tillbaka med honom upp till stalet möttes jag av en glad överraskning, Jim och Jack var här!! Gud vad skönt att träffa kända ansikten!!
Jack tramsade runt som han brukar göra mellan alla miljoner gånger han frågade om han kunde få mer te. Haha!! Han gjorde verkligen min dag, t.o.m. så när han sa "Hejdå", fick han fråga mig om jag inte skulle säga hejdå..Haha, ville inte att killarna skulle åka och lämna mig ensam igen :(

Onsdag(idag) när jag kom ner och skulle ge unghingstarna lite mas sprang två "rävbarn?" och lekte i hagen, guuuud vad söta!! Filmade dem, men vet inte riktigt hur jag ska få filmen i bloggen så det vår vänta lite.
Skulle jag endast rida en Hack på Nelson och sen Longera/Rida Raz. Så jag gjorde iordning Nelson när Emily kommer och säger.. ååh, jag måste hoppa Phenix först så du får låta Nelson stå där ett tag.
Jag passade på att gå in och dricka och tänkte sitta 5min, men nejdå!! Då ringer Tom.. Nu skulle jag tydligen hoppa Nelson.. Jag tycker att Denny är lat.. men Nelson är LAT!! Haha, herregud vad han var seg!! Fick fram honom ganska bra och då, helt slut var jag, då var det dags att börja hoppa. Duktig hingst!! Han hade inte hoppat ordentligt på hela säsongen, så vi hoppade inte så mycket.. Jag gillar honom, tror jag!
Det var nog en Latdag för Raz var också väldigt lat..

Som jag skrev förut så gick jag och handlade, sen satte och mig med en talltik spaghetti och kollade på ännu ett spännande avsnitt av Hollyoaks som följdes av Fantastic Four :)

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0