My day off!

Som överskriften säger så var jag ledig idag... men vad skulle lilla jag hitta på ?
Eftersom inga bussar går härifrån på söndagar så gick jag in till Mayfield (1/2 miles) där jag hittade en liten mataffär så jag kunde handla medmig mat hem. Toppen!!

Köpte choklad som jag åt när jag kom hem, gud vad jag mådde illa sen.. men man får väl skylla sig själv!! Blev till att lägga mig mer lite på sängen för att vila bort illamåendet, vilket faktiskt hjälpt.
Vid 4 gick jag upp till avelsstallet för att berätta mitt arbetsbeslut för Patricia. Jag ska inte stanna kvar. Jag älskar verkligen stället och alla som är här, men jag kan inte vara här hela tiden.. Idag vad det liksom min lediga dag och vad har jag gjort, absolut ingenting för bussarna inte går och det är ingen som kan köra mig någonstans. Behöver lite mänskligt sällskap som man kan prata med för Emely är inte mycket att prata med, tyvärr :(

Patricia tyckte mitt beslut var helt okey och var mer än glad över att jag mailat Flyinge (Christina) om de vet någon som vill jobba.
Tom blev lite besviken på mitt beslut, men innerst inne förstår han nog vad jag menar.. Han sa agtt han ville att jag skulle tävla hans hästar.. haha Han gör allt för att få mig att stanna :P Söt är han allt!!

Jag och mina ÄLSKADE ÄLSKADE flickor Isabelle och Sofia förenades på Skype idag, så sjukt underbart och Isabelle är så jävla bra.. Sofias microfon fungerade inte så jag och Isabelle pratade och Sofia skrev, men hela tiden började Isabelle skriva och jag fick påminna henne om att hon kunde prata... "Just det!" var det enda hon sa. Efter en stund var det likadant igen och än en gång, "Just det, jag glömde!!" HAha så jävla skön! Och Sofia skrev bara "Hahah" hela tiden, vilket jag med hade gjort om jag var henne.

Just det, om Louise!! Hon ringde mig igår kväll för att berätta läget, ÄNTLIGEN!! Hon hade stått och hållt en häst som stegrat sig så hon hade flygit all världens väg och skadat armen. Hon hade ingen känsel i armen och den svullnade och svullnade hela tiden så de åkte in till sjukhuset för att röntga. Röngen visade inga brutna men men nerverna i armen är typ kaputt, så nu får hon inte göra något på en hel evighet.. inte köra bil, rida, jobba... ingenting helt enkelt... Stackars tjej!! Bra att det inte var värre iaf!

Sitter och kollar på X Factor med pizza i micron, för ikväll är pizzakväll, Ha!!

Tänkte lägga in lite bilder imorgon från min promenad till affären idag... lägger in dem imorgon :)

Take care! Xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0