Jobbet

Lovade ju att skriva lite detaljerat om mitt jobb, så jag får väl göra det!
Jag jobbar nu på Stall Karupslund(http://www.stallkarupslund.se), som många kanske redan vet är ett försäljningsstall. Vi har allt från föl till fina tävlingshästar. Vi har 3 föl, 2 tvååriga hingstar, 4 unga ston som jag inte riktigt vet hur gamla de är... Två och tre kanske. Fölen står i stora stallet med 14 fina rid/tävlingshästar och unghästarna jag beskrev förut står i Maskinhallen med 4 rid/tävlingshästar och ett treårigt sto.
I lilla stallet står tre hästar, en som vi rider, en inackordering och Emmas häst.
Emma är en av oss fyra som jobbar. Vi andra är Bella, Caroline och jag så såklart! Den här veckan har vi även fått väldigt mycket hjälp av Emmas syster som varit på besök.
Oj, just det!! Glömde ju säga att vi har sju eller åtta hästar ute på lösdrift som vi tar in och rider lite. Hmm... Vad är jag uppe i nu.. 38-39 hästar, och ändå åkte 4st iväg i söndags!
Idag hämtade jag Carro på väg till jobbet, väl framme mockade, fodrade hö och kraft, strödde halm och fixade vattnet sen gick vi ner för att hjälpa till i stora stallet. Släppte ut lite hästar och fixade klart allt sedan var klockan 10 och dags för frukost.
Efter lite paus skulle jag rida finaste Blanca som som vanligt bockade runt lite gulligt under så gott som hela träningen. Hon gör det verkligen inte för att vara dum och försöker inte slänga av en eller nått.. Bara små söta glädieskutt!!
Byggde en kompilerad bana efter Camilla och Magnus önskemål och därefter lastade vi tre hästar i lastbilen som skulle till veterinären och sen red ut på Hamilton som var lycklig att äntligen få slippa ridhuset och gjorde några glädieskutt tillsammans med de andra två hästarna som han hade sällskap av.
För att inte sätta mig och somna bär jag kom hem bestämde jag mig att inte sitta alls och tog på löparkläderna och sprang en runda på 35min med pappa halvt döendes efter.. Hade hastighetsmätare på och lite nöjd blev jag när jag slog em blick ner under slutspurten och så att jag sprang 19,38km/h.. Hahah!! Inte sprungit på snart en månad, därav min lycka!

Hoppas du är nöjd med den långa uppdateringen Martina!!

Nä, nu ska jag sova till älskade HOUSE!!

Saknar dig massor!! Y.K.W.Y.A!! <3

Take care! Xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0