Måste få skriva av mig..

Efter min och mammas äventyr idag blev det dressyrpass i hoppsadel med Bobsan. Han var lätt i rumpan på väg ner till ridhuset, men väl där inne uppförde han sig minsann.
Däremot dessa ponnybarn! Kan de inte lära sig någon gång?? Allt gick bra ett tag, där var en ponny som hade privatlektion, två små ponnysar med deras söta små ryttare och en storhäst.. Allt gick som en dans på rosor till en unge på en skäck kom in.. För det första hade hon med en kompis som stod med sin leopardfärgade pälsjacka och en lika luddig mössa.. Jag försökte hålla koll på henne där jag red runt på min prins som är ganska känslig för konstiga saker OCH HON VAR KONSTIG!
Red lite skänkelvikningar på diagonalen. Var så sjukt trött på henne, så när jag började närma mig henne tänkte jag att jag skulle flytta lite extra i sidled så hon var tvungen att flytta sig och djuret hon hade till jacka. Dock blev min plan inte som den skulle utan Bobby protesterade och började hoppa och bocka istället.. Leopardtjejen blev livrädd och försökte nästan hoppa genom ridhusväggen(var faktiskt inte så nära henne). Med en fullt protesterande häst vände jag mig om i sadeln och sa "Du kanske kan stå på läktaren som alla andra gör?"
I chock glömde tjejen sin vante i manegen och var ju såklart tvungen att gå tillbaka för att hämta den.
Jag fortsatte med mina skänkelvikningar ett tag till och övergick sedan till att träna tempoväxlingar på fyrkantsspåret. Tror ni inte att leopardtjejens kompis på skäcken skrittar på spåret, så jag skriker "jag kommer på spåret!" i god tid, men hon var väldigt sen i reaktionen så jag var tvungen att stanna.. Hon tittar på mig och jag frågar "Du kan väl skritta innanför spåret?" "Jag försöker" säger hon då... Hahaah!! Jag bara "Jaha, det såg inte så ut.."
Är så sjukt trött på såna ponnybarn! De två andra jag skrev om innan red i ridhuset under hela tiden jag red, de red inte i vägen för mig och inte jag för dem, ändå tränade vi alla på olika saker och de var mycket mycket mindre än hon på skäcken.. Gaaah!!
Bobby var väldigt duktig och passet fick sluta med träning på bakdelsvändningar. Red en 20x20m fyrkant med 1/4 bakdelsvändning i varje hörn så jag kunde ha honom väldigt rak när jag red rakt fram mellan vändningarna. DUKTIG BOBBY! <3

Love! Xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0